Pobiedziska dnia 18-12-2020r.
Pytania i odpowiedzi
Zamawiający przekazuje wykonawcom treść zapytań do postępowania „Sprzątanie pomieszczeń Kompleksu edukacyjno-sportowego 2021r” wraz z odpowiedziami:
I
Czy Zamawiający przewiduje możliwość zmiany treści umowy spowodowanej koniecznością waloryzacji cen w uzasadnionych przypadkach? W szczególności Wykonawca prosi o potwierdzenie czy będzie stanowić podstawę do złożenia wniosku o zmianę wynagrodzenia wystąpienie okoliczności niezależnych od Wykonawcy, wynikających z decyzji organów władzy publicznej, określonych w art. 142 ust. 5 pkt 1-4 PZP (zmiana stawki VAT, zmiana minimalnego wynagrodzenia za pracę/ minimalnej stawki godzinowej, zmiana zasad lub stawek ubezpieczenia społecznego/ zdrowotnego, zmiany w zakresie zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych)?
Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje zmiany treści umowy spowodowanej koniecznością waloryzacji cen.
II
Czy Zamawiający dopuszcza podwykonawstwa w obszarze całości przedmiotowego postępowania?
Odpowiedź:
Nie dopuszcza.
III
W jaki sposób Zamawiający oszacował powierzchnię podlegającą sprzątaniu oraz sporządził harmonogram sprzątania, w szczególności czy określone w niniejszym postępowaniu powierzchnie sprzątania i harmonogram sprzątania wykazują różnice w stosunku do określonych w aktualnie realizowanym zamówieniu (poprzednim postępowaniu w tym samym przedmiocie), względnie- czy zachodzą inne istotne różnice w stosunku do usługi, której wykonawca został wybrany w poprzednim postępowaniu?
Odpowiedź:
Powierzchnia została oszacowana na podstawie projektów budowalnych obiektu a harmonogram na podstawie doświadczenia z poprzednich lat.
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Z ROKU 2020
1. Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie w czystości wszystkich pomieszczeń oraz ciągów komunikacyjnych wewnątrz kompleksu edukacyjno-sportowego o łącznej powierzchni 3334,2 m2 w Pobiedziskach przy ul. Kostrzyńskiej 23
2. Sprzątanie należy wykonać każdego dnia po zakończeniu ostatnich zajęć w danym pomieszczeniu z wyjątkiem biblioteki, czytelni, pomieszczenia nauczycieli wychowania fizycznego oraz punktu higieny szkolnej, do których wolno wchodzić tylko podczas obecności pracowników Szkoły Podstawowej w Pobiedziskach odpowiedzialnych za dane pomieszczenie. Wówczas sprzątanie w tych pomieszczeniach wykonuje osoba dyżurna, o której mowa w pkt.7.
3. Prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia obejmuje kompleksowe sprzątanie pomieszczeń po zakończonych zajęciach w kompleksie edukacyjno-sportowym przy ul. Kostrzyńska 23 w zakresie:
- usunięcie śmieci z koszy, pojemników na śmieci oraz niszczarek;
- czyszczenie biurek;
- czyszczenie ekranów monitorów i telewizorów;
- usuwanie kurzu ze wszystkich powierzchni;
- mycie drzwi i przeszkleń wewnętrznych oraz przeszkleń zewnętrznych do których nie potrzeba dodatkowych urządzeń np. podnośnik koszowy, drabin;
- mycie trybun i siedzeń dla widowni;
- odkurzanie tapicerki meblowej;
- odkurzanie, mycie i wycieranie parapetów okiennych;
- odkurzanie wykładzin dywanowych i usuwanie plam z wykładzin dywanowych;
- mycie podłóg maszynowe i ręczne;
- czyszczenie parkietów z deski barlineckiej sportowej (należy przestrzegać warunków użytkowania i konserwacji podanych przez producenta)
- mycie przynajmniej raz w tygodniu parkietów z deski barlineckiej płynami spełnia wymogi normy PN-EN 14904:2009 pod względem tarcia (śliskości). Zgodnie z PN-EN 14904:2009 wartość wskaźnika tarcia (śliskości) powinna zawierać się między 80 a 110.
- mycie glazury ściennej;
- przecieranie szafek w szatni;
- mycie umywalek;
- mycie i dezynfekcja toalet, pisuarów, natrysków;
- mycie i dezynfekcja wyposażenia toalet, natrysków i szatni;
- zamiatanie nieczystości;
- mycie balustrad;
- mycie podłóg i schodów;
- sprzątanie balkonów;
- w budynku znajduje się jedna winda którą należy sprzątać;
- uzupełnianie na bieżąco papieru toaletowego, worków na śmieci, kostek zapachowych, ręczników papierowych i mydła w płynie – dostarczanych przez Wykonawcę wg potrzeb.
4. Mycie wszystkich okien obustronnie raz w roku podczas trwania letniej przerwy wakacyjnej.
5. Przez sprzątanie kompleksowe uważa się wykonanie usługi we wszystkich pomieszczeniach w oparciu o sprzęt i środki chemiczne do utrzymania czystości dostarczone przez wykonującego usługę (WYKONAWCĘ).
6. Używane do utrzymania czystości sprzęt i środki chemiczne musza posiadać wymagane atesty PZH.
7. W każdy dzień roboczy szkoły od poniedziałku do piątku należy zapewnić stały dyżur przynajmniej jednej osoby w godz. 8.00 – 16.00 w celu bieżącego utrzymania czystości tj. m.in.: wycierania posadzek, podłóg, wyrzucania śmieci, utrzymanie we właściwym stanie sanitarnym sanitariatów, uzupełniania ręczników papierowych i mydła, mycie przeszkleń.
8. W obiektach Szkoły Podstawowej w Pobiedziskach pracuje ok. 100 osób i uczy się ok. 1000 dzieci.
9. W celu sporządzenia kalkulacji kosztów niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia zaleca się wcześniejszą wizytę Wykonawcy w celu zapoznania się z pomieszczeniami podlegającymi sprzątaniu.
10. W kalkulacji kosztów sprzątania należy uwzględnić wszelkie koszty niezbędne do
prawidłowego wykonania zamówienia w tym m.in. koszty osobowe, środków czystości,
niezbędnych maszyn (np. odkurzaczy), mycia okien, czyszczenia wykładzin itp.
11. Zamawiający nie dopuszcza pokrycia kosztów związanych z prawidłowym wykonaniem zamówienia nie uwzględnionych w kalkulacji sprzątanej powierzchni – brak możliwości dopłaty do kosztów sprzątania.
IV
Wykonawca prosi o udzielenie wyjaśnień w zakresie sposobu oszacowania przez Zamawiającego wartości przedmiotu zamówienia, poprzez wskazanie:
Czy podstawą szacowania była wartość usługi świadczonej przez obecnego Wykonawcę- prosimy o wskazanie, jaka była wartość (netto i brutto) faktur za realizację usługi przez obecnego wykonawcę wystawionych w okresie ostatnich 3 miesięcy?
Odpowiedź:
Podstawą szacowania była wartość usługi świadczonej przez Wykonawcę wyłonionego w postępowaniu nr. ZP.20.30.2019 na rok 2020. Wykonawca odstąpił od świadczenia usług sprzątania z końcem marcu 2020r. Wartość faktur za miesiące styczeń, luty, marzec 2020 to 10387,00zł brutto.
V
W odniesieniu do jakiej części usługi (procentowo lub kwotowo) Zamawiający, dokonując określenia wartości zamówienia, przewidział jej opodatkowanie stawką 8%, a do jakiej- 23%, a także czy podstawą szacowania w tym zakresie były dane nt. sposobu realizacji obecnie wykonywanej usługi (faktury wystawiane przez obecnego Wykonawcę)- prosimy o wskazanie, w jakiej części (procentowo lub kwotowo) usługi świadczone przez dotychczasowego wykonawcę były opodatkowane stawkami odpowiednio 8 % i 23%?
Odpowiedź:
Dokonując określenia wartości zamówienia Zamawiający brał pod uwagę kwotę brutto. Usługi świadczone przez dotychczasowego wykonawcę były zwolnione podmiotowo zgodnie z art. 113 ust 1. ustawy o VAT
VI
Czy obecny Wykonawca (prosimy o podanie jego nazwy) został ukarany karą lub karami za nienależyte wykonanie przedmiotu umowy? Jeśli tak - prosimy o podanie wartości oraz ilości nałożonych kar?
Odpowiedź:
STOWARZYSZENIE PATENT, UL. KACZYŃSKA 26, 62-010 POBIEDZISKA, Centrum Integracji Społecznej w Gminie Pobiedziska.
Kara z trzy dni niewłaściwego wykonania usługi na kwotę 663,00 zł.
VII
Czy obecny Wykonawca usługi otrzymuje należne wynagrodzenie w terminie zgodnym z umową? Jeśli Zamawiający regulował faktury z opóźnieniem to Wykonawca prosi o informację ile razy w ciągu trwania obecnej umowy taka sytuacja miała miejsce i jaki był okres opóźnienia?
Odpowiedź:
Faktury regulowane w terminie.
VIII
Wykonawca zwraca się z prośbą do Zamawiającego o podanie wartości netto i brutto faktur za usługę kompleksowego utrzymania czystości w obiekcie, które wystawił obecny wykonawca za okres 3 ostatnich miesięcy.
Odpowiedź:
Netto 10387,00zł, brutto 10387,00zł
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 SZKOŁA PODSTAWOWA IM. KAZIMIERZA ODNOWICIELA W POBIEDZISKACH