Postępowania poniżej 130 tysięcy złotych - archiwum

ZP.09.130.2023 Wykonanie renowacji istniejącej kanalizacyjnej metodą bezwykopową i wymiana kanalizacji z rur żeliwnych na pvc

1

Pobiedziska, dnia 05.06.2023 r.


ZAPROSZENIE DO UDZIAŁU  W POSTĘPOWANIU W TRYBIE ZAPYTANIA OFERTOWEGO

ZP.09.130.2023

Wykonanie renowacji istniejącej kanalizacyjnej metodą bezwykopową i wymiana kanalizacji z rur żeliwnych na pvc.


Postępowanie  przeprowadzone na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.) dla zamówień, których wartość nie przekracza kwoty 130.000,00 zł. - do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych.

Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Odnowiciela w Pobiedziskach prosi o złożenie oferty cenowej na niżej wymienione artykuły.

I. INFORMACJE OGÓLNE
1. Zamawiający: Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Odnowiciela w Pobiedziskach, ul. Kostrzyńska 23, 62-010 Pobiedziska, wpisana do rejestru szkół i placówek oświatowych, pod numerem 59645, nr REGON 000264130, nr NIP 7841760842, tel. 61 81 77 142; Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pobiedziska.szkola.pl, http://pobiedziska.szkola.pl/
2. Projektowane istotne postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści umowy o udzielenie zamówienia publicznego, określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do Zaproszenia.
3. Informacja w sprawie zwrotu kosztów w postępowaniu - Koszty udziału w postępowaniu pokrywa Wykonawca. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

4. Zamawiający zastrzega sobie prawo zakończenia postępowania w każdym momencie bez podania przyczyny

II. TERMIN ZŁOŻENIA OFERTY
1. Ofertę  wraz z załącznikami należy przesłać do dnia 16.06.2023r. do godziny 09:00 na adres poczty elektronicznej: p.terazniewski@pobiedziska.szkola.pl

2. Proponowany termin zawarcia umowy – 20.06.2023 r.


III. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA I WARUNKI ZAMÓWIENIA
1. Przedmiotem zamówienia publicznego jest usługa  Wykonanie renowacji istniejącej kanalizacyjnej metodą bezwykopową i wymiana kanalizacji z rur żeliwnych na pvc.

 

 

Renowacja instalacji:

Wykonanie renowacji istniejącej kanalizacji sanitarnej z rur żeliwnych w Szkole Podstawowej w Pobiedziskach budynku przy ul. Kostrzyńskiej 23 metodą bezwykopową na odcinku ok. 11m metodą renowacji z wykorzystaniem wykładzin z chemoodpornych powłok mineralnych.

1. Czyszczenie i przygotowanie kanału do renowacji ,

2. Kontrolna inspekcja TV po czyszczeniu,

3. Usunięcie przeszkód ,

4.Otwarcie przyłączy po instalacji rękawa, oraz montaż tzw. kapeluszy

5. Kontrolna inspekcja TV po zamontowaniu rękawów

Rękawy powinny być wykonane z tkaniny z włókna szklanego nasączone żywicą poliestrową utwardzoną promieniami UV i/lub z tkaniny nasączonej żywicą epoksydową utwardzoną wysoką temperaturą za pomocą pary wodnej lub wody, wg następujących wymagań:

a) nasączone żywicami powierzchnie wewnętrzne i zewnętrzne rękawa powinny być gładkie, pozbawione wad w postaci niejednorodności i wtrąceń ciał obcych,

b) barwa rękawa przed zainstalowaniem powinna być na całej jego powierzchni jednakowa pod względem odcienia i intensywności,

c) odporność chemiczna w zakresie pH 4-10 i temperatury do 60°,

d) odporność na ścieranie nie wyższa niż 0,05 mm na 100 000

e) wymiary rękawa dobrane do średnicy kanału,

f) przyleganie rękawa do powierzchni wewnętrznej kanału na całej długości równomiernego utwardzenia rękawa,

g) szczelność kanału po renowacji,

h) zapewnienie właściwego stanu kanału po renowacji w postaci gładkiej powierzchni kanału.

Wykonanie połączenie z istniejącą kanalizacją pvc od strony wschodniej.

Wykonanie połączenia z wymienianą instalacja z rur żeliwnych na pvc (instalacji wymienianej w tym postępowaniu).

Należy zwrócić uwagę na trudność wykonania prac ze względu na umiejscowienie instalacji w kanałach pod budynkiem.

 

Wymiana kanalizacji z rur żeliwnych na pvc:

Wykonanie wymiany instalacji z rur żeliwnych na rury pvc średnica 110 w Szkole Podstawowej w Pobiedziskach budynek przy ul. Kostrzyńskiej 23 na odcinku ok 20m. Wraz z przyłączeniem dochodzących istniejących pionów kanalizacyjnych pvc.

  • Średnica: Ø110
  • Grubość ścianki: 3.2 mm
  • Sztywność obwodowa: SN8
  • Materiał: PVC - Polichlorek winylu
  • Kolor: pomarańczowy (oranż)
  • Montaż 2 szt. rewizji (czyszczaków)

Należy zwrócić uwagę na trudność wykonania prac ze względu na umiejscowienie instalacji w kanałach pod budynkiem.

 

2. Termin realizacji zamówienia: 7 dni od daty 03.07.2023r.
3. Pozostałe warunki realizacji zamówienia określono we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 2 do zaproszenia.

4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.


IV. PODSTAWY WYKLUCZENIA
1. Zamawiający wykluczy wykonawcę zgodnie z zasadami określonymi w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.
2. W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835), działając na podstawie art. 7 ust. 1 powyższej ustawy oraz art. 5 k Rozporządzenia Rady (UE) 2022/576 z dnia 08.04.2022 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE L/111/1) z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykluczy:
a) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835);
b) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835);
c) wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835).
3. Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
4. Zamawiający nie będzie ich stosował fakultatywnych podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ustawy Pzp.


V. WARUNKI UDZIAŁU
1. Zamawiający działając na podstawie art. 112 ust 2 ustawy Pzp, określa następujące warunki udziału w postępowaniu, w zakresie:
a) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej – Zamawiający nie określa
b) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie określa
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie określa
d) zdolności technicznej lub zawodowej – Zamawiający nie określa

VI. KOMUNIKACJA
Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej.
Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcą:
1. W niniejszym postępowaniu, komunikacja pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem poczty elektronicznej.
2. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego, Wykonawca powinien posługiwać się nazwą zamówienia określoną w treści zaproszenia.
3. Postępowanie prowadzi się w języku polskim. Oferta, podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, sporządzone w języku obcym przekazuję się wraz z tłumaczeniem na język polski.
4. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub oferta złożona w odpowiedzi na zaproszenie, dowody przedmiotowe i podmiotowe oraz pozostałe informacje przekazywane przez Wykonawcę drogą elektroniczną winny być kierowane na adres: p.terazniewski@pobiedziska.szkola.pl

a) Osobami uprawnionymi ze strony Zamawiającego do porozumiewania się z Wykonawcą jest: Piotr Teraźniewski, email: p.terazniewski@pobiedziska.szkola.pl, nr tel. 504008608 – dotyczy komunikacji ustnej.


VII. FORMA SKŁADANIA DOKUMENTÓW
Rozdział I Informacje ogólne
1. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski, dowody, przedmiotowe i podmiotowe oraz pozostałe informacje składa się w formie elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, przez osobę upoważnioną do tych czynności.
2. Dokumenty mogą być złożone w jednym pliku opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę upoważnioną do tych czynności lub w odrębnych plikach, każdy z tych plików musi być osobno podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, przez osobę upoważnioną do tych czynności.
3. Pełnomocnictwo lub inny dokument, z którego wynika umocowanie do składanie oświadczeń w imieniu Wykonawcy, powinien być w odrębnym pliku, podpisanym kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, przez osobę upoważnioną do tych czynności (mocodawcę)
4. Zamawiający dopuszcza również podpisanie ww. dokumentów, w formie skompresowanej, poprzez opatrzenie całego pliku jednym podpisem kwalifikowanym, lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym - jest to równoznaczne z poświadczaniem za zgodność z oryginałem wszystkich elektronicznych kopii dokumentów. Jeśli Wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcześniejsze podpisanie z osobna każdego ze kompresowanych plików. Zalecany format: .pdf.
VIII. UMOWY
1. Termin zawarcia umowy zostanie wyznaczony na dzień 20.06.2023 r.
2. Projektowane postanowienia umowy zawarte są w załączniku nr 2 do zaproszenia
3. Umowa zostanie zawarta pod rygorem nieważności w formie pisemnej.
4. Zamawiający dopuszcza zawarcie umowy na odległość podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym zgodnie z reprezentacją.

IX. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str.
1), dalej „RODO”, informuję, że Administratorem Państwa danych osobowych jest Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Odnowiciela w Pobiedziskach, ul. Kostrzyńska 23, 62-010 Pobiedziska, dalej jako „szkoła”. Inspektorem ochrony danych osobowych w szkole jest Pan Dawid Nogaj, adres e-mail: inspektor@bezpieczne-dane.eu.

§ odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja uzyskana w wyniku prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
§ Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
§ obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych może skutkować nie udzieleniem zamówienia publicznego
§ w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
§ posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
§ nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
2. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych RODO, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał. Ponadto wykonawca musi wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane
przekazuje zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
3. Wobec obowiązku o którym mowa w ust 2, Zamawiający zwraca się do Wykonawcy o złożenie wraz z wymaganymi dokumentami - oświadczenia o wypełnieniu obowiązków informacyjnych. Klauzula RODO znajduję się na formularzu ofertowym zgodnym z załącznikiem nr 1 do Zaproszenia.

 

Załączniki:
1. Załącznik nr 1 - Wzór Formularza Oferty
2. Załącznik nr 2 – Wzór umowy

3. Dokumentacja zdjęciowa istniejącej kanalizacji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1 - Wzór Formularza Oferty i Opis przedmiot zamówienia

FORMULARZ OFERTOWY

Dotyczy: Wykonanie renowacji istniejącej kanalizacyjnej metodą bezwykopową i wymiana kanalizacji z rur żeliwnych na pvc.

 

1.   ZAMAWIAJĄCY:

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. KAZIMIERZA ODNOWICIELA W POBIEDZISKACH

 

2.    WYKONAWCA: *

NAZWA WYKONAWCY (wprowadzić tekst)

SIEDZIBA WYKONAWCY (wprowadzić tekst)

WOJEWÓDZTWO  Wybierz element.

REGON:  (wprowadzić tekst) | NIP:  (wprowadzić tekst)

Miejsce i numer rejestracji lub wpisu do ewidencji: (wprowadzić tekst)

Wielkość przedsiębiorstwa (oznaczyć znakiem x)

Mikroprzedsiębiorstwo[1]

Małe przedsiębiorstwo[2]

Średnie przedsiębiorstwo[3]

Żadne z powyższych

 

3.       OSOBA UPRAWNIONA DO KONTAKTÓW:

IMIĘ I NAZWISKO: ………………

E-MAIL: ………………

TELEFON: ………………

 

4.       JA (MY) NIŻEJ PODPISANY(I) OŚWIADCZAM(Y), ŻE:

a.     zapoznałem się z treścią zaproszenia dla niniejszego zamówienia;

b.     spełniam warunki udziału w postępowaniu;

c.     gwarantuję wykonanie całości niniejszego zamówienia zgodnie z treścią zaproszenia;

d.     niniejsza oferta wiąże mnie/nas przez 14 dni od upływu ostatecznego terminu składania ofert;

e.     akceptuję(emy) bez zastrzeżeń wzór umowy;

f.      w przypadku uznania mojej (naszej) oferty za najkorzystniejszą zobowiązuję(emy) się zawrzeć umowę w miejscu i terminie jaki zostanie wskazane przez Zamawiającego lub podpisać ją podpisem kwalifikowanym;

g.     wypełniłem obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskałem, w celu ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego;

h.     nie zamierzam(y) powierzać do podwykonania żadnej części niniejszego zamówienia / następujące części niniejszego zamówienia zamierzam(y) powierzyć podwykonawcom**:

lp.

Część/zakres zamówienia

Nazwa (firma) podwykonawcy

1.

 

 

2.

 

 

 

Załącznik nr 1 - Wzór Formularza Oferty c.d.

Część Formularza oferty – formularz cenowy

Przedmiot zamówienia

Nazwa handlowa*

 

Jednostka

miary

 

Ilość

(a)

Cena jednostkowa netto (b)

Cena netto ogółem

(a x b = c)

Wartość podatku VAT ogółem (d)

Stawka podatku VAT

Cena Brutto Ogółem

(c + d)

1

Wykonanie renowacji istniejącej kanalizacyjnej metodą bezwykopową i wymiana kanalizacji z rur żeliwnych na pvc.

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Razem:

 

*uzupełnić jeżeli dotyczy

 

 

 

Łączna cena oferty wynosi ............... zł netto, (słownie): ………........................; plus podatek VAT w kwocie ............... zł, czyli ............... zł brutto, (słownie): ………........................

 

Podpis(y)

 

Załącznik nr 2 – Wzór umowy

UMOWA Nr – …/…/2023

Zawarta w dniu 20.06.2023 r. w Pobiedziskach pomiędzy:

 

Gminą Pobiedziska, ul. Tadeusza Kościuszki 4, z nadanym nr NIP:7773094478, oraz nr REGON: 631258572, działającą przez swoją jednostkę organizacyjną tj.:

Szkołę Podstawową im. Kazimierza Odnowiciela w Pobiedziskach, ul. Kostrzyńska 23, 62-010 Pobiedziska, wpisaną do rejestru szkół i placówek oświatowych pod nr 59645, z nadanym nr NIP:7841760842, oraz nr REGON: 000264130, reprezentowaną przez:

Pana Macieja Krzywdzińskiego – Dyrektora Szkoły.

zwanym dalej Zamawiającym,          

a

….............................. z siedzibą w ….............................................,wpisaną/ym do rejestru KRS, prowadzonego przez …................................. pod numerem …................KRS …..................., wpisaną/ym do Centralnej Ewidencji
I Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej .................................. pod numerem .........................., posiadającym nr NIP ......................, nr REGON ……………….., mail ………………….. reprezentowanym przez:

1.            ..................................................................................................................

2.            ..................................................................................................................

zwanym dalej Wykonawcą.

Umowa zawarta na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.) dla zamówień, których wartość nie przekracza kwoty 130.000,00 zł. - do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych.

§ 1 [cena]

1.       Przedmiotem umowy jest usługa wykonanie renowacji istniejącej kanalizacyjnej metodą bezwykopową i wymiana kanalizacji z rur żeliwnych na pvc., zgodnie z Załącznikiem nr 1 do umowy (Formularz Ofertowy Wykonawcy z cenami jednostkowymi) i treścią zapytania ofertowego nr ZP.09.130.2023

2.       Łączna cena netto (bez podatku VAT) przedmiotu zamówienia wynosi ……………………. zł (słownie złotych: ……………………. zł); kwota podatku VAT wynosi ……………………. zł (słownie złotych: ……………………. zł), wartość brutto przedmiotu zamówienia wynosi ……………………. zł (słownie złotych: ……………………. zł).

 

§2 [zmiana ceny/wynagrodzenie Wykonawcy]

1.       Zgodnie z art. 455 ust. 1 Pzp, Strony przewidują, że w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT dopuszczają zmianę wartości wynagrodzenia Wykonawcy. W takim przypadku wartość brutto wynagrodzenia Wykonawcy ulegnie zmianie zgodnie z wprowadzoną zmianą przepisów prawa powszechnie obowiązujących na warunkach opisanych, jak wyżej, a wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy pozostanie bez zmian.

2.       Strony przyjmują, że postanowienia określone w ust. 1 wchodzą w życie po zawarciu aneksu do umowy.

 

§3 [termin realizacji]

Umowa realizowana będzie od dnia 03.07.2023r. do 10.07.2023r.  

 

§4 [zapłata wynagrodzenia]

1.       Należność za wykonanie przedmiotu Umowy płatna będzie przez Zamawiającego przelewem na rachunek bankowy wystawcy faktury zawarty w jej treści, w terminie 14 dni od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej faktury przez Zamawiającego.

2.       Strony przyjmują, że termin zapłaty określony w ust. 2 uznają za zachowany w dniu obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.

3.       Faktury z tytułu realizacji przedmiotu Umowy powinny być wystawiane odpowiednio:

Nabywca: Gmina Pobiedziska, ul. Tadeusza Kościuszki 4, 62-010 Pobiedziska, NIP:7773094478;

Odbiorca: Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Odnowiciela w Pobiedziskach, ul. Kostrzyńska 23, 62-010 Pobiedziska.

4.       Zamawiający oświadcza, iż akceptuje przesyłanie przez Wykonawcę faktur w formie elektronicznej, zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 931). Faktury będą przesyłane na adres mailowy k.kazmierczak@pobiedziska.szkola.pl i p.terazniewski@pobiedziska.szkola.pl Fakturę należy wysłać na adres mailowy w formacie *pdf.

5.       W przypadku gdy Wykonawcy tworzą konsorcjum, należność za wykonanie przedmiotu Umowy będzie zapłacona przez Zamawiającego przelewem na rachunek bankowy należący do uczestnika Konsorcjum, który bezpośrednio (faktycznie) realizuje dostawę przedmiotu Umowy, będąc jednocześnie wystawcą faktury. Wykonawca oświadcza i zapewnia, że wystawca faktury, na każde wezwanie Zamawiającego oświadczy, że podany przez niego rachunek bankowy w treści faktury należy do niego, a zapłata przez Zamawiającego nie ma na celu zmiany wierzyciela na innego uczestnika Konsorcjum.

6.       W przypadku, gdy Wykonawcą jest konsorcjum, zakazuje się dochodzenia należności z tytułu realizacji przedmiotu Umowy od Zamawiającego przez innego członka konsorcjum niż faktyczny dostawca przedmiotu Umowy.

7.       Strony przyjmują, że w przypadku wystawienia przez Wykonawcę faktury niezgodnie z Umową lub obowiązującymi przepisami prawa, Zamawiający ma prawo do wstrzymania zapłaty do czasu wyjaśnienia przez Wykonawcę niezgodności oraz usunięcia tej niezgodności, a także, w razie potrzeby, otrzymania faktury lub noty korygującej, bez obowiązku zapłaty odsetek za powyższy okres. Termin płatności liczony jest od daty wpływu do Zamawiającego prawidłowej faktury lub noty korygującej.

8.       Zamawiający dokona zapłaty z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności na rachunek rozliczeniowy Wykonawcy określony w treści faktury. Wykonawca oświadcza, że wskazany w treści faktury rachunek rozliczeniowy jest umieszczony na białej liście podatników podatku VAT i umożliwia dokonanie płatności z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności. Jeżeli wskazany przez Wykonawcę w treści faktury rachunek bankowy nie będzie rachunkiem rozliczeniowym i nie został umieszczony na białej liście podatników podatku VAT, Zamawiający dokona zapłaty na którykolwiek z rachunków bankowych wskazanych dla Wykonawcy w wykazie podmiotów, o którym mowa w art. 96b ustawy o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.), a gdy w wymienionym wykazie brak wskazania dla Wykonawcy jakiegokolwiek rachunku bankowego, Zamawiający dokona zapłaty na rachunek bankowy podany w treści faktury, z zastosowaniem art. 117ba § 3 pkt 2 ustawy Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Wykonawca oświadcza, że Właściwy dla Wykonawcy Urząd Skarbowy to: Urząd Skarbowy ………………….

9.       Odsetki za opóźnienie w zapłacie należności pieniężnej naliczane będą przez Wykonawcę w wysokości określonej w art. 4 pkt 3 a) ustawy z dnia 08.03.2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 893).

10.    W przypadku powstania opóźnienia w zapłacie, dokonywane przez Zamawiającego spłaty będą zaliczane przez Wykonawcę w pierwszej kolejności na poczet należności głównej, a dopiero w dalszej kolejności na poczet należności ubocznych, a zwłaszcza odsetek.

11.    Wykonawca wystawiać będzie odrębne noty odsetkowe i doręczał je będzie do Zamawiającego z zachowaniem przepisów ustawy z dnia 08.03.2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 893).

 

§5 [kary umowne]

1.     W przypadku zwłoki w terminowym wykonaniu przedmiotu umowy, o którym mowa w § 3 umowy, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną w wysokości: 5% wartości netto za każdy kolejny dzień zwłoki w realizacji przedmiotu umowy.

2.     Strony ustalają, że łączna wysokość wszystkich kar umownych nie może wynieść więcej niż 20 % wartości netto wynagrodzenia umownego Wykonawcy określonego w § 1 ust. 2 umowy.

3.     Zamawiający może dochodzić od Wykonawcy, na zasadach ogólnych Kodeksu cywilnego, odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonych kar umownych z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.

4.     Strony przyjmują, że w przypadku orzeczenia przez sąd powszechny o nieważności lub nieskuteczności postanowień dotyczących kar pieniężnych wolą stron jest, aby do ww. postanowień stosować odpowiednio przepisy art. 483 i art. 484 Kodeksu cywilnego, mając na uwadze art. 8 ust. 1 ustawy Pzp.

5.     Strony przyjmują, że kary pieniężne przewidziane postanowieniami Umowy podlegać mogą sumowaniu i potrącane będą z jakiejkolwiek wierzytelności przysługującej Wykonawcy od Zamawiającego, a gdyby okazało się to niemożliwe, Wykonawca zobowiązany jest do zapłaty kar pieniężnych na rachunek bankowy Zamawiającego w terminie 7 dni od dnia otrzymania noty obciążeniowej lub wezwania do zapłaty kar pieniężnych. Zamawiający doręczy notę obciążeniową lub wezwanie do zapłaty kar umownych na adres mailowy Wykonawcy wskazany do doręczeń w komparycji Umowy.

 

§6 [wierzytelności]

1.       Prawa i obowiązki wynikające z Umowy nie mogą być przenoszone na osoby i podmioty trzecie bez zgody Zamawiającego wyrażonej na piśmie (zakaz cesji).

2.       Niezależnie od zgody Zamawiającego, o której mowa w ust. 1 powyżej, czynność prawna mająca na celu zmianę wierzyciela może nastąpić po wyrażeniu zgody przez podmiot tworzący.

3.       Wykonawca oświadcza, iż nie dokona cesji wierzytelności przysługującej mu od Zamawiającego z tytułu realizacji przedmiotu Umowy bez uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego, o której mowa w ust. i 2 powyżej.

 

§7 [zmiany umowy]

1.       Wszelkie zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.

2.       Na podstawie regulacji w art. 455 ust. 1 pkt 1 a)-c) Pzp Zamawiający przewiduje zmianę postanowień umowy na zasadach i warunkach określonych i dozwolonych przez prawo, w szczególności poprzez niniejsze jednoznaczne postanowienia umowne:

a)       Zmiana ceny urzędowej, o ile ma zastosowanie do przedmiotu umowy, powoduje zmianę wartości przedmiotu umowy,

b)       Strony o ile jest to niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy dokonają zmiany elementów składowych przedmiotu umowy na zasadzie ich uzupełnienia lub wymiany;

c)       Strony dopuszczają zmianę terminu realizacji poszczególnych dostaw przedmiotu umowy z uwzględnieniem opracowanego przez Strony harmonogramu dostaw według potrzeb Zamawiającego;

d)       Z uwagi na zmianę numeru rachunku bankowego Wykonawcy, Strony dokonują jego zmiany;

e)       Zmiana umowy w związku z wystąpieniem okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19 na należyte wykonanie przedmiotu umowy, o ile taki wpływ wystąpił lub może wystąpić;

f)        Zmiana podwykonawcy na wniosek Wykonawcy;

g)       w czasie realizacji przedmiotu umowy wystąpi zmiana obowiązujących przepisów prawa istotna dla realizacji przedmiotu umowy, w takim przypadku nastąpi zmiana umowy dostosowująca ją do zmienionych przepisów pod warunkiem zachowania zasad korzystnych dla Zamawiającego i uwzględniająca jego interes ekonomiczny mając na uwadze koszty realizacji przedmiotu umowy;

3.       Strony ustalają, że postanowienia w ust. 2 w zakresie zmiany umowy mogą być dostosowywane pod względem językowym, stylistycznym na potrzeby prawidłowego sporządzenia aneksu do umowy.

 

 

§8 [klauzula RODO do umowy]

1.       Każda ze stron umowy oświadcza, iż jest Administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO, w odniesieniu do danych osobowych swoich przedstawicieli oraz przedstawicieli drugiej Strony wskazanych w umowie jako osoby do kontaktu (tzw. dane kontaktowe) oraz osoby realizujące przedmiot umowy. Przekazywane na potrzeby realizacji umowy dane osobowe są danymi zwykłymi i obejmują w szczególności imię, nazwisko, zajmowane stanowisko i miejsce pracy, numer służbowego telefonu, służbowy adres email.

2.       Dane osobowe osób, o których mowa w ust. 1, będą przetwarzane przez Strony na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (tj. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratorów danych) jedynie w celu i zakresie niezbędnym do wykonania zadań związanych z realizacją zawartej umowy.

3.       Strony zobowiązują się do ochrony danych osobowych udostępnionych wzajemnie w związku z wykonywaniem Umowy, w tym do wdrożenia oraz stosowania środków technicznych i organizacyjnych zapewniających odpowiedni stopień bezpieczeństwa danych osobowych zgodnie z przepisami prawa, a w szczególności z ustawą z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. z dnia 30.08.2019 r. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781 ze zm.) oraz przepisami RODO.

4.       Strony zobowiązują się poinformować osoby fizyczne niepodpisujące niniejszej umowy, o których mowa w ust. 1, o treści niniejszego paragrafu.

 

§9 [postanowienia końcowe]

1.       Każda ze stron niniejszej umowy, w przypadku sporu wynikającego z przedmiotu zamówienia i wykonania umowy, może złożyć wniosek o przeprowadzenie mediacji lub inne polubowne rozwiązanie sporu do Sądu Polubownego przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranego mediatora albo osoby prowadzącej inne polubowne rozwiązanie sporu. Uczestnictwo w tym postępowaniu nie jest obligatoryjne dla stron.

2.       Spory wynikłe w związku z wykonywaniem umowy, po uprzednim wyczerpaniu prób ich ugodowego załatwienia, strony poddają do rozstrzygnięcia właściwemu sądowi w Poznaniu.

3.       W sprawach nieuregulowanych umową mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych i przepisy Kodeksu cywilnego.

4.       Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, jeden dla Zamawiającego, i jeden dla Wykonawcy.

 

§10 [Klauzula w zakresie przeciwdziałaniu wspierania agresji na Ukrainę]

W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835), oraz brzmieniu art. 5 k Rozporządzenia Rady (UE) 2022/576 z dnia 08.04.2022 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE L/111/1), oświadczam, że:

a)     nie jestem Wykonawcą wymienionym w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanym na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835);

b)    nie jestem Wykonawcą, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r.
o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835);

c)     nie jestem Wykonawcą, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835).

 

 

Zamawiający                                                                                                                                      Wykonawca

 

 

 

Załączniki:

1)        Załącznik nr 1 – Formularz Ofertowy Wykonawcy z cenami jednostkowymi

 



[1] zatrudnia mniej niż 10 osób i którego roczny obrót lub roczna suma bilansowa nie przekracza 2 milionów EUR.

[2] zatrudnia mniej niż 50 osób i którego roczny obrót lub roczna suma bilansowa nie przekracza 10 milionów EUR.

[3] przedsiębiorstwa, które nie są mikroprzedsiębiorstwami ani małymi przedsiębiorstwami i które zatrudniają mniej niż 250 osób i których roczny obrót nie przekracza 50 milionów EUR lub roczna suma bilansowa nie przekracza 43 milionów EUR.

Zdjęcia

2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 czerwca 2023 08:23
Dokument wprowadzony do BIP przez: Piotr Teraźniewski
Ilość wyświetleń: 104
06 czerwca 2023 08:33 (Piotr Teraźniewski) - Opublikowanie dokumentu.
06 czerwca 2023 08:31 (Piotr Teraźniewski) - Dodanie załącznika [kanalizacja.docx] do dokumentu. (Dokument nieopublikowany)
06 czerwca 2023 08:31 (Piotr Teraźniewski) - Usunięcie załącznika [kanalizacja.docx] z dokumentu. (Dokument nieopublikowany)